Mindful Eating – czyli jak schudnąć nie stosując żadnej diety

Dzisiaj chciałabym podzielić się z Wami, czymś co może odmienić wasze życie na lepsze 🙂 Nie śmiejcie się. Serio 🙂 Kiedy myślisz, że nigdy nie uda Ci się zrzucić zbędnych kilogramów a każda twoja dieta kończy się fiaskiem – przeczytaj ten post do końca 🙂

Katy Normantowicz „Kala” opisała w swojej ksiażce metodę Mindful Eating  i zastosowała ją na sobie. W ciągu 3 miesięcy jedząc w sposób mindfully schudła 15 kg, pozbyła się emocjonalnego jedzenia oraz chęci na słodycze 🙂 Postanowiła pomagać innym osobom i założyła fanpage „Moje Mindful Eating – czyli jak schudnąć nie stosując żadnej diety” KLIK!
Więcej o niej i jej historii możecie przeczytać pod tym linkiem KLIK!

Czym jest Mindful Eating?
Kiedyś pisałam na fanpage o tej metodzie 🙂 Mindful Eating to nic innego jak świadome i uważne jedzenie, które pomaga zwalczyć emocjonalne jedzenie. Metoda ta skupia się nie wykorzystaniu siły naszego umysłu. Podczas spożywania posiłku powinniśmy skupiać się tylko na nim, wyłączyć telewizor, komputer i nie rozmawiać z innymi.
Podczas jedzenia „mindfully” po pewnym czasie nasze kubki smakowe zaczynają się robić wrażliwe, co sprawia, że np. słodycze już nam nie smakują bo są dla nas za słodkie. Dzięki skupianiu się na jedzeniu zmieniamy całkowity stosunek do niego i przestajemy czuć głód emocjonalny a w ten sposób zaczynamy jeść tylko wtedy kiedy naprawdę tego potrzebujemy.

Mindful Eating wywodzi się z technik uważności, które to podejście ma swoje korzenie w filozofii Dalekiego Wschodu i polega na byciu całkowicie obecnym w danej chwili. Podejście mindfulness pozwala żyć w pełni, stosowane jest w redukcji stresu, lęku, złości, zapobieganiu depresji, radzeniu sobie z licznymi chorobami czy problemami z jedzeniem.

Krótki filmik, gdzie Kala wszystko Wam wyjaśni 🙂

A teraz powalające efekty dzięki stosowaniu Mindful Eating 🙂

Mindful Eating
( źródło: http://www.mindfuleating.pl/sukcesy-me.html)
Więcej zdjęć efektów znajdziecie pod tym linkiem KLIK!

Nie oszukujmy się, zdarza nam się jeść gdy jesteśmy źli lub smutni. W moim przypadku jest tak, że gdy się nudzę staję się bardzo głodna i jestem w stanie zjeść więcej niż powinnam 🙂 W dodatku gdy jemy szybko zjadamy więcej.
Miałam okazję przystąpić do jednego z programów Kali i z ręką na sercu mogę Wam powiedzieć, że Mindful Eating działa. Fakt, moje śniadanie trwało ok. 20 minut a nie 5 jak zazwyczaj ale byłam całkowicie najedzona i nie czułam się głodna aż do następnego posiłku. Przerwałam jedzenie w sposób ME, ponieważ były dni kiedy nie miałam tyle czasu na posiłek. Ostatnio wróciłam do maili jakie dostawałam od Kali i pomyślałam sobie, że warto by było znowu spróbować, ponieważ mam teraz trochę wolnego 🙂

Tak jak pisałam Kala tworzy grupy trwające 8 tygodni do których możecie się zapisać, po tym czasie powinniście wyrobić już nawyk jedzenia w sposób ME. Codziennie dostaniecie maila wraz przepisami, informacjami na temat odżywiania, zdrowia 🙂
Więcej informacji o grupach znajdziecie pod tym linkiem do wydarzenia 🙂 Nowa grupa rusza już 15 stycznia, więc jeżeli ktoś chce spróbować ME to warto dołączyć KLIK!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *