Kwiecień miesiącem bez słodyczy

W związku z tym, że rzuciłam Wam wyzwanie 100 dni do wakacji i idealnej sylwetki  i prosiłam, abyście przestrzegali zasad zdrowego odżywiania chcę żeby było Wam łatwiej wytrwać 🙂 To wyzwanie może być dla jednych łatwe dla innych bardzo trudne. Niech kwiecień będzie miesiącem bez słodyczy ♥

Na własnym przykładzie mogę Wam powiedzieć, że bardzo ciężko jest mi pilnować diety – głównie przez słodycze. Ciągle staram się mobilizować i odrzucam je na kilka dni po czym ochota znowu wraca 🙁

Chciałabym, abyśmy przez ten miesiąc oduczyli się jedzenia słodyczy, a gdy już naprawdę będziemy mieli na nie chęć – zastąpimy je czymś innym. Poszukałam w necie i powiem Wam, że jest mnóstwo sposobów, aby pozbyć się ochoty na słodycze. Tylko czy one coś dają?

Najbardziej znany jest chrom, który ułatwia przenikanie glukozy z krwi do komórek oraz zmniejsza zapotrzebowanie na insulinę. Brałam kiedyś tabletki z chromem, ale w moim przypadku się nie sprawdziły. Nie widziałam niestety powalającego efektu 🙂 Wiem, że przyzwyczajenie do słodyczy nie zginie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki 🙂 Na pewno jest wiele osób na które tabletki tego typu działają 🙂

Powinniśmy także z diety wykluczyć wszelkiego rodzaju płatki śniadaniowe, jogurty smakowe, sosy – w nich znajduje się mnóstwo cukru i mnóstwo kalorii. Musli można zrobić w domu, wystarczą otręby, płatki owsiane i świeży owoc 🙂

Kolejną rzeczą do wyrzucenia są wody smakowe i wszelkiego rodzaju napoje 🙂 A no i soki też, te sklepowe często są dosładzane. Jeżeli masz ochotę na sok zrób sama w domu, będzie miał dużo miej kalorii.

Jeżeli mamy ochotę na słodycze możemy sięgnąć po owoce, które również zawierają w sobie cukry, ale te zdrowsze 🙂 Tylko pamiętaj z owocami też nie możesz przesadzić, bo efekt może być wręcz odwrotny 🙂

Kwiecień miesiącem bez słodyczy

Podczas oduczania się jedzenia słodyczy/ cukru nie powinniśmy odcinać się od tego z dnia na dzień. Róbmy to stopniowo, wtedy będzie nam łatwiej. Jeżeli jednak postanowisz, że od jutra nie jesz słodyczy i koniec, mogą pojawić się takie objawy jak zmęczenie i rozdrażnienie. Słodzisz kawę dwoma łyżeczkami cukru? Od jutra zacznij słodzić jedną, po tygodniu przestań dodawać cukier 🙂 Zobaczysz to jest naprawdę proste, tylko musisz podejść do tego z głową 🙂 Tak samo jest z jedzeniem słodyczy. Zdarza Ci się codziennie sięgnąć po coś słodkiego? Od jutra postanów, że możesz zjeść coś słodkiego co drugi dzień. Z każdym tygodniem stopniowo zmniejszaj liczbę dni w których pozwalasz sobie na słodycze 🙂 Po miesiącu powinien zostać Ci tylko jeden dzień w którym bez wyrzutów sumienia sięgniesz po coś słodkiego 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *