Jak zacząć walkę o idealną sylwetkę?

Chcesz coś zmienić w swoim wyglądzie, ale nie wiesz jak? Początki są zawsze trudne. Nikt nie mówił, że będzie łatwo, ale jeżeli przetrwasz pierwszy tydzień później wszystko pójdzie dużo łatwiej :) Dawno nie ćwiczyłaś, więc to normalne że po pierwszym dniu ćwiczeń możesz mieć zakwasy. Niżej przedstawię Ci kilka ważnych spraw, na które powinnaś zwrócić uwagę zaczynając walkę o idealną sylwetkę :)

Jak zacząć walkę o idealną sylwetkę

1. Zrób plan działania :)
Zanim zaczniesz ćwiczyć i zmienisz sposób odżywiania zrób zdjęcia swojej sylwetki, zważ się i zmierz. Zapisz wszystko na kartce i wracaj do tego w chwilach zwątpienia. Gdy porównasz jak dużo udało Ci się osiągnąć motywacja do działania na pewno wróci.
Następnie zastanów się ile chcesz schudnąć, w jakim czasie i jak ma być efekt końcowy twojej metamorfozy. Pamiętaj o tym, że odchudzanie to długotrwały proces. A najzdrowiej jest chudnąć od 0,5-1 kg tygodniowo.

2. Zaplanuj dietę
Nie ma cudownych diet, które pomogą schudnąć Ci 10 kg w ciągu miesiąca. A nawet jeżeli są, to po zakończeniu efekt jo-jo masz gwarantowany. Tak jak pisałam wcześniej najzdrowiej jest chudnąć od 0,5-1 kg tygodniowo. Szybszy spadek wagi może świadczyć o utracie wody i tkanki mięśniowej, a tego chyba nie chcemy :)
Nie stosuj drakońskich, niskokalorycznych diet ani głodówek. Nie tędy droga! Wtedy Twoje samopoczucie znacznie się pogorszy, nie będziesz mieć siły na nic, a zgubione kilogramy wrócą bardzo szybko gdy tylko zaczniesz normalnie jeść.
Powinnaś zdać sobie sprawę z tego, że sposób odżywiania najlepiej jest zmienić już na stałe :) Wyeliminuj słodycze, cukier, napoje gazowane, białe pieczywo, fast food, potrawy smażone na oleju, owoce z puszki, dżemy oraz soki (oprócz tych świeżo wyciskanych).
W diecie wprowadź więcej warzyw, gotowane mięsa lub smażone bez dodatku tłuszczu, pieczywo pełnoziarniste, ryby. Jeżeli chodzi o owoce, możesz je spożywać ale nie za często ponieważ zawierają sporo cukrów.
Bardzo ważne jest, aby spożywać od 4 do 6 posiłków dziennie. W odstępach 2,5-3 godzin a najlepiej o regularnych porach.
Nie zapominaj o piciu minimum 2 litrów wody dziennie :)

Jeżeli masz problem z ułożeniem sobie diety, najlepiej odwiedź dietetyka :)

3. Ćwicz!
Tylko systematyczność jest kluczem do sukcesu. Ćwicz minimum 3 razy w tygodniu ok. 60 minut. Pamiętaj tylko o tym, aby jeden dzień zrobić sobie wolny od treningu :) Masz tak dużo opcji do wyboru, jeżeli lubisz gotowe zestawy znajdziesz ich mnóstwo na youtube, możesz ułożyć sobie trening ze swoich ulubionych ćwiczeń. A jeżeli szukasz już gotowych zestawów możesz je znaleźć np. na moim kanale KLIK! Dodatkowo możesz biegać, pływać, jeździć na rowerze lub śmigać na siłownię i zajęcia fitness. Tak jak pisałam na pewno znajdziesz coś dla siebie.

Jeżeli dawno nie ćwiczyłaś, nie zaczynaj od bardzo trudnych i męczących ćwiczeń, bo szybko się zniechęcisz. Nie dajesz rady ćwiczyć przez godzinę. Spoko, nie ma sprawy – zacznij od 30 minut i z każdym treningiem zwiększaj ten czas :) Kiedyś dojdziesz do godziny.

I najważniejsze, jeżeli ćwiczysz w domu bardzo ważna jest samodyscyplina. Wiem to po sobie. Ustal sobie stałą godzinę ćwiczeń, przebierz się w wygodny strój i odpal filmiki. Niezależnie od tego co robisz, jeżeli wybije Twoja godzina ćwiczeń przerwij to i idź na trening. Odwlekanie i przekładanie często kończy się tym, że nie poćwiczysz. Niech to będzie godzina tylko dla Ciebie :)

Jak zacząć walkę o idealną sylwetkę

4. Nie poddawaj się!
Początki są najgorsze, ale jeżeli udało Ci się wytrwać tydzień to najgorsze już za Tobą. Dlaczego miałabyś nie wytrwać kolejnego tygodnia? Teraz będzie już tylko lepiej. W chwilach zwątpienia porównaj swoje wymiary z tymi początkowymi. Zobacz ile udało Ci się już osiągnąć. Pamiętaj, aby ćwiczenia i dieta nie były czymś do czego się zmuszasz. Polub to co robisz, a stanie się to frajdą :)

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *