Jak osiągnąć idealne ciało?

Dla każdego idealne ciało oznacza coś innego :) Niestety walkę z kilogramami trzeba sobie dobrze zaplanować – wbrew pozorom to nie taka łatwa sprawa. Dzisiaj będzie o tym na co koniecznie powinniśmy zwrócić uwagę i na czym się skupić zaczynając ćwiczenie i dietę. A przed weekendem wrzucę post jak planować i układać dietę :)

Jak osiągnąć idealne ciało

1. Określ swój cel
Pierwszą najważniejszą rzeczą jest określenie celu, czyli ile kilogramów chcemy zrzucić lub do jakiej sylwetki dążymy :) Nie zakładajmy z góry, że musimy zrzucić przykładowo 10 kg w 3 miesiące. Oczywiście jest to możliwe, ale najlepiej zacząć małymi kroczkami i częściej świętować zwycięstwo :) Jako pierwszy cel postanów, że chcesz zgubić 3 kg. Nie określaj sobie ram czasowych, bo jeżeli nie uda Ci się osiągnąć celu szybko możesz się zniechęcić :)

2. Zrób pomiary i zdjęcia
Bardzo często jest tak, że podczas ćwiczenia nie ubywa nam kilogramów ale za to centymetry lecą jak oszalałe :) Powiem Wam, że dla mnie ważniejsze jest to ile wynoszą moje wymiary niż to ile ważę :) Dlatego przede wszystkim zmierz się i na podstawie tego obserwuj swoje postępy :) Ustal sobie, że pomiary robisz co 2 tygodnie.
Kolejną rzeczą są zdjęcia :) Koniecznie je zrób, a w chwilach zwątpienia wracaj do tych zdjęć aby zobaczyć ile już udało Ci się osiągnąć.

3. Zaplanuj sobie trening
Twój trening powinien być urozmaicony. Nie skupiaj się tylko na treningu aerobowym – dodaj też ćwiczenia siłowe. Efekty będą szybciej widoczne :) Masz tak wiele rozwiązań – możesz biegać, jeździć na rowerze, iść na siłownię, fitness, ćwiczyć gotowe treningi lub wybrać program treningowy np. Insanity lub P90X :) Tak naprawdę nieważne co będziesz robić – ruch to zdrowie i każde ćwiczenia pomogą Ci spalić kalorie i zrzucić zbędne kilogramy. Jeżeli bardziej zależy Ci na wymodelowaniu sylwetki Twój trening musi być dobrze zaplanowany i powinien skupiać się na ćwiczeniach na poszczególne partie ciała.
W ćwiczeniu najważniejsza jest systematyczność. Na początku może być Ci ciężko, ale zaciśnij zęby i walcz dalej. Staraj się ćwiczyć minimum 3 razy w tygodniu.

Jeżeli chcesz skupić się na gotowych treningach z you tube tutaj masz mój kanał i ponad 30 gotowych treningów KLIK!

4. Zdrowo się odżywiaj
Dieta jest niezwykle ważna w walce z kilogramami. To ona gwarantuje nam spadek wagi. Tak jak napisałam na początku wpisu – jeszcze przed weekendem dodam wpis jak prawidłowo rozpisać swoją dietę tak aby była skuteczna :) Tak ważnej kwestii należy się oddzielny post :)

5. Bądź systematyczna
To chyba najtrudniejsze do osiągnięcia. Idziesz do pracy/szkoły, wracasz do domu i często nie masz już siły ruszyć się do ćwiczenia. Staraj się poświęcić chociaż 30 minut dziennie na ćwiczenie. Systematyczność jest kluczem do sukcesu. Jeżeli dzisiaj poćwiczysz, a przez resztę tygodnia nie to twój trening nie ma sensu. Sorry, ale to bez sensu. Tak samo jak będziesz sumiennie i ciężko ćwiczyć a nie będziesz trzymać diety – twoje wysiłki pójdą na marne. Tylko dieta i ćwiczenia pomogą Ci wypracować idealne ciało. Dieta bez ćwiczeń zagwarantuje Ci spadek wagi, ale niestety Twoje ciało nie będzie zbyt jędrne. Z kolei, jeżeli będziesz ćwiczyć ( nawet bardzo ciężko ), a nie będziesz pilnować diety nie zgubisz zbędnych kilogramów. Jedyne co osiągniesz to bardziej jędrne ciało lub więcej mięśni.

A ty jak walczysz o idealną sylwetkę? Jak motywujesz się do ćwiczenia? :) 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *